fredag 15 oktober 2010

Siffermakeover o lite annat

Tänk så vackra rosblad kan bli om hösten, varma härliga höstfärger
Och med risk att bli tjatig så kommer här några fler loppisfynd från förra helgen, en söt flicka som antecknar i sin bok, hon har lite skavanker här o där men inte gör det mig nåt jag tycker hon är så söt.

En medicinflaska (utan lock), En vacker vas i glas med silverfot, o så 2 st underbara glas i nyanser av brunt o så fina kringelikrokar inristade.
Tänker nog ha dem till att ha nötter eller mandel eller varför inte tapenade till en buffe.
Till sist min siffermakeover
De här skyltarna med nummer på är härliga men jag var inte riktigt överens med färgerna

Simsalabim, nu passar de bättre hemma hos mig.
Helgen blir lugn för min del,inget loppande utan kanske en skogspromenad eller två och sen behöver jag ta in lite saker som pryder vår trädgård så de inte blir förstörda av kylan.
Jag har lite ideer på pyssel som kanske blir verklighet.
Njut av höstens varma härliga färger
Kram
Annelie

5 kommentarer:

  1. Vi, åtminstone jag, gillar alltid att se loppisfynd. Snygga skyltar, det gillar jag.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. "Siffermakeover" var et nytt ord for meg. Sikkert noe svensk "jag inte fattar", tenkte jeg.
    Men du har nok skapt et nytt ord. Det er ikke hver dag det skjer? Sist jeg hørte en svenske lage et nytt ord var Pippi som skapte ordet SPUNK.
    Mye spunk i disse lippisfyndene også, synes jeg. Veldig fine og uvanlige ting.
    God helg fra meg.

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina loppisfynd alltihop!Men vasen var särskilt fin.
    Och sifferskyltarna fick ju ett nytt liv med rätt färg.Snyggt.

    Ha en härlig helg!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Tänk så mycket lite färg kan göra. Visserligen var skyltarna fina innan också - nästan lite amerikansk känsla över dem, men nog blev de mer "du" efter "makeovern".

    Väldigt vacker terrin i förra inlägget, och vilket pris! Mina skåp skulle nog sprängas av alla loppade fynd om jag bodde i Sverige - där verkar finnas en härlig och ändlös uppsjö av trevliga och billiga loppisar. Jodå, ibland kan man fynda på car boot sales här i UK också, men sådär jättebilligt brukar det sällan vara.

    Varma hälsningar och trevlig helg önskar
    Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  5. Ooo läckra skylltar!!
    Tycker dom var/är snygga hur som..
    Kul med nummerskylltar!!

    Kram på dig..

    mia

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.