onsdag 4 augusti 2010

Sockerlåda o garderobskaos

Sockerlådan jag fyndade på en loppis för ett tag sedan har fått flytta in i vardagsrummet o i den ligger en del inredningstidningar lättillgängliga när jag sitter i soffan eller i min älskade öronlappsfotölj
Eftersom den var justerad i storleken för länge sedan som syns på de gamla rostiga spikarna, så passade den perfekt på hyllan under vårt soffbord.
Vi har ett lite högre soffbord, har sågat av benen på ett vanligt bord för jag tycker det är skönt att sitta ordentligt om vi fikar eller myser i vardagsrummet.

En liten titt på ett projekt jag håller på med för tillfället, ni får se när det är färdigt.
Det är ju naturligtvis också ett loppisfynd som jag fixar till litegrann innan det får flytta in i huset. I huset ja, där är det kaos i alla fall på övervåningen. Jag o Ellen var på det stora varuhuset o köpte en ny garderob till henne o sen startade den stora flyttkarusellen med grejer precis överallt. Får ta tag i det imorgon, man blir ganska trött av att gå o gå o titta o titta o leta i hyllor.

En av många änglar som vakar i vår trädgård, jag gillar att se dem när jag går en runda i trädgården, denna söta sak sitter på vårt altanräcke.
Sonen i huset är genomförkyld o har över 39 graders feber så vi får se om vi kommer iväg på den efterlängtade fotbollscupen, han är så ledsen men jag hoppas att det går över snabbt så han får vara med o spela.
Hoppas att allt är väl med er
Kramar
Annelie

6 kommentarer:

  1. Jättefin låda:) Hoppas sonen blir frisk fort,inget kul me feber:( Änglar är ett måste hos mej oxå,ger ett lugn...Kram Saga

    SvaraRadera
  2. så roligt ändå att ha så många projekt på gång, ditt bord är såå fint. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Uff så kjedelig med sønnen som er syk da..håper han får være med på fotballen...

    så spennende prosjekter du har...

    klemmer =)

    SvaraRadera
  4. Så bra det är med lådor.Överallt kan dom tjänstgöra.
    Hoppas ängeln sitter där och vakar över er så ni snart är pigga igen....

    Godnatt och ha det bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Tråkigt med förkylning i familjen.
    Visst är det roligare att köpa små trevliga saker, än såna stora nyttiga saker som garderober.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Hei...for en sjarmerende kasse, og masse andre fine gamle skatter. Tror jeg får ta en tur på loppis i Sverige jeg...der er det mye billigere enn her i landet også. Hyggeliga at du vil være med i min konkurranse. Lykke til og god helg til deg fra Maliva

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.