söndag 29 maj 2011

Konfirmation och lite eget pyssel

Halloj long time no see, denna vecka har jag haft fullt upp.

Dagarna på jobbet har inte varit att leka med, mycket att göra o få om jobbet så på kvällarna har jag suttit som en zombie framför teven och halvsovit.

Dessutom sista fixet inför Ellens konfirmation som var i lördags.

Vilka underbara ungdomar och så duktiga,

hon gick i en musik - drama - skapande grupp och de redovisade med sång och drama.

Tänk er en fullsatt kyrka där några tjejer sjunger Lady Gagas "Born this way"

Helt underbart


Sen tycker ju jag att det kan vara väldigt rörande i såna sammanhang så en och annan tår rann ner för kinden.

Riktigt vackert var det när ungdomarna fick förnya sitt dop var o en med lite vatten i pannan och vackra ord på vägen av en härlig kvinnlig präst

Bilderna på korset här ovanför har Ellen fotat med sin nya fina systemkamera hon fick av oss alla i konfirmationspresent.


Nu till mitt pyssel som jag hållit på med ett tag då och då,

jag visade ju er lite spets och linnetyg för ett tag sedan.

Här kommer resultatet

Har blivit inspirerad av Magnolia Pearls vackra kreationer, men dessa vackra klänningar o byxor passar inte alls min plånbok så då får man vara lite kreativ - jag tycker ju att det är skitkul att skapa,

tänk om jag hade mer tid till detta att filura ut nya pyssel på heltid - det får vara en dröm så länge

Så här blev den, min nya sommarklänning, jag är riktigt nöjd och tycker att den är vacker med spets och brodyr.

Nu jobbar jag 4 dagar till sen börjar min tidiga tidiga sommarsemester - känns väl sådär kan jag erkänna.
Ungarna har tagit ledigt sista veckan från skolan så vi åtminstone får 2 veckor tillsammans.

Tänkte ta en restresa någonstans då för att vara lediga ihop.
Börjar jobba igen efter midsommarhelgen.

Ha nu en fin vecka alla goa därute
Kramar
Annelie

15 kommentarer:

  1. En super fin klänning du sytt dej! Grattis till konfirmanden! Ett likadant kors finns här hos oss !
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Det är ju en riktig dröm du har skapat! Du är otroligt duktig och jag hoppas verkligen du får möjlighet att ha din hobby som jobb. Din fantasi och din kreativitet är fantastiskt!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Meen gud va duktig du är ,vilken underbar klänning du gjort helt otroligt fin.
    Oj va jobbigt med så tidig semester ,hoppas du inte har så långa dagar så du hinner njuta lite av sommaren :)
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  4. Ha en jätte fin kväll och en bra början på den nya veckan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. GAAAAAAAAAAP!!!!!!! BEDÅÅÅÅÅRANDE!!!!!!! VILL OCKSÅ HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Hur kan någon åstadkomma sådant???? Du är fenomenal!

    Grattis till konfirmanden!!!

    Kraam!
    -Pia-

    SvaraRadera
  6. Hej, tänkte att det här låter som en blogg som passar mig "rosor och spetar" och så var det. Mycket rar tunika du skapat.Visst måste man vara lite kreativ, för priserna på Magnolia P är inte små. Fortsatt trevlig kväll, länkar till din blogg från min, hoppas det är ok//Christina

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Men vilken fin klänning/tunika.Sååå duktig du är.
    Vilken lycka att kunna åstadkomma något sådant.

    ha en bra ny vecka!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  8. En helt underbar klänning du skapat! Du kommer att bli så fin i den i sommar, det är jag då säker på. Då får vi önska att värmen kommer före midsommar i år för din skull. De lovade fint väder och värme till nästa helg i alla fall alltid något.

    Hoppas du får det riktigt skönt!

    Sköt om dig!

    Kram Helen

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder din dotter har tagit och så fin klänning du har gjort..
    hoppas att du får bättre våder på din semester.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  10. Vilken klänning!!!
    Helt underbar, syr du upp sådana på beställning?
    Så duktig din dotter är med den nya kameran!
    ha en ny fin Vecka!
    Kramar Kathrine
    Fågel Blå

    SvaraRadera
  11. Hittade till din fina blogg. Massor med inspiration hittade jag här. Klänningen du sytt är ju helt underbar. Önskar jag kunde knåpa ihop nåt liknande. Kikar in till dig igen.
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  12. Hej! åh tunikan är ju för söt.Ja nu går det mot semester,känns både och,eftersom den ligger tidigt även för mig i år!! Ha en fin vecka,kramiz Jessica

    SvaraRadera
  13. Jag ylar här!!
    Makalösa människa vilken klänning!
    Så fin!

    Sen behöver jag väl inte säga att jag dreglade över korset=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. OTROLIGT vacker klänning du skapat! Duktiga du! Ha det så gott på semestern din... Solen verkar vara med dig! :)
    Kram Evelina

    SvaraRadera
  15. Hejsan! Vilken otroligt vacker klänning du sytt.. visst är det fint allt från Magnolia Pearls. Hoppas att du får en trevlig semester :O) kram Arja ♥

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.