torsdag 7 april 2011

Slaktat en maskin

Hej alla goa, Idag har jag haft en ledig dag i blåsten/stormen.

Tänkte först rensa lite i mina rabatter men det var ingen ide, det blåste bara iväg.

Så äppelträden fick en omgång med sekatören och sågen istället. Och vet ni vad jag såg i vår slänt, vitsippor som tittade fram - är det inte underbart.


Det söta lila fönstret på bilden hittade jag hos Butik Sörgården när jag var där sist.


Har hunnit med en liten tur till loppiskällaren idag.

Ett vackert fat och det vackra halsbandet kunde jag inte låta bli


Och sen stod något där som jag letat länge efter, en gammal Remingtonskrivmaskin.

Skittung var den och jag har ingen plats för den men alla bokstäver, siffor och tecken ville jag behålla


Ser ni alla underbara små knappar, ska hitta på något med dem så småningom.

Skruvade också bort de delar som hade vacker text och sparade


Ta hand om er

Kramis

Annelie

6 kommentarer:

  1. Hej Annelie
    Jättemysigt fönster såå litet o gulligt .
    Ha en fin kväll
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Inte ofta man slaktar en maskin! Förstår att du fastnade för det fönstret, så gulligt!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att du hittade maskinen, du som älskar siffror o bokstäver!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Åhh så mycket fint du plockat bort på maskinen!!!!
    Ha en fin helg!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  5. Du visar alltid så mycke fina ting... man känner riktigt hur du brinner för det här med inrednings detaljer.. me like :) önskar dig en trevlig helg♥♥ kramiz Jessica

    SvaraRadera
  6. Hej Annelie
    Ville bara tala om att du har något att hämta hos mej.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.