tisdag 16 november 2010

Hjärtan o min stora klocka

Redan tisdag eftermiddag vänner, tiden bara rusar iväg.
Och på tal om tiden så när jag fick min efterlängtade skänk till köket o kunde sätta upp en tallrikshylla ovanför på väggen så fick vi inte plats för den stora härliga klockan.
Och förresten så gick den sönder, visarna bara hängde så de plockade jag bort och fick en stor härlig urtavla.
Den är ju så snygg så jag vill ha den framme och efter lite virrande runt i huset fick den sin plats bakom stegen
Tycker att det blev riktigt bra
(ursäkta den hemska svarta sladden, tänk att de syns först på fotona)
Lite mer pysslande har det blivit, jag gjorde ju hjärtan av kökshanddukar med monogram för ett tag sedan.
Och det blev ju en hel del fint tyg kvar - sydde mig några fler hjärtan, denna gång med röda knappar i olika storlekar

Har hängt upp dem för att kunna fota på en härlig gammal sak mormor hade hittat i sina gömmor o såg direkt att den kommer Annelie att gilla
Tack snälla mormor

Ser ni, det är en grunka som suttit i en vävstol, jag vet inte vad den heter, ni kanske kan hjälpa mig.
Tycker den är fin med tråden knuten i kors i varje hörn lagom sliten i vackra färger, den ska få en plats och lite pynt på sig.
Varma kramar
Annelie

10 kommentarer:

  1. ÅÅÅ for noen herlige bilder.. den urtavla di var kjempefin..

    og de skjønne hjertene dine da...

    øsker deg en fin kveld..

    klemme r

    SvaraRadera
  2. Åh så fin BILDER!!!
    Och dina underbara hjärtan!!!!
    Önskar dej en fin KVäll!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Vävsked heter saken. Jättefin. Tråden är antaglien becktråd. Det var ett väldans arbete att tillverka de där vävskedarna, och de som gjorde det var speciella vävskedsmakare (skedkarlar).De drog runt från by till by och tillverkade dessa skedar på plats. De släpade virket och tråden med sig, och givetvis alla verktygen. De sålde på dan och tillverkade på kvällen...
    förlåt om jag blir föreläsande...det är så spännande med textilens historia
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Så fint med klockan bakom stegen.Och vackra hjärtan av tyg som blev över....
    Vävskeden också vacker. Jag har inte tänkt på att dom är så dekorativa.Kommer att bli jättefint.

    ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Hej
    Här var det massor med sevärt och fina saker.
    (Jag har också den klockan, gillar den skarpt)

    Kul att du vill vara med i min utlottning, önskar dej, lycka till.

    Önskar dej en underbar dag.
    Kramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  6. Riktigt fint med den vackra klockan bakom stegen! Så fina och mysiga hjärtan du sytt! Den gamla vävskeden är läcker, spännande att tänka på hur mycket fint den bidragit till i vävstolen!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej
    fina saker du visar och vacker gåva ...
    ha en skön kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. You have wonderful pictures and lovely hearts! I like them!

    Thanks for visiting my blog and your lovely comment!

    Warm regards, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Oj vad du pysslar! Hjärtanen är så fina och lantliga och vad fint klockan passade bakom stegen. Ska bli kul att se vävskeden när du pyntat den...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Så mysiga bilder.
    Å tack för dina goa ord hos mig angående min syster.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.