lördag 17 juli 2010

Rospyssel

Här idag så är det på morgonen ett stilla sommarregn, det gillar jag så min frukost tog jag med till paviljongen o satt under tak medans regnet stilla föll utanför.

Igår orkade jag faktiskt att pyssla lite grann, rosknoppar från trädgården uppträdda på en grov grön ståltråd, iden fick jag från Marie hon gjorde en ljuvlig sådan förra sommaren

Ett litet lagom pyssel o kransen är inte stor, jag ville ha något som kunde hänga bak på min stege i vardagsrummet

Taadaa, här ser ni hur liten den är men jag tycker att den blev söt o så hoppas jag att rosknopparna torkar som de är så vi kan njuta länge av dem.
Ha nu en skön sommarlördag trots regn på många ställen.
Kramisar
Annelie

13 kommentarer:

  1. Wow, den roskransen är helt fantastiskt vacker!!! Rosorna ser nästan ut att vara av siden och du har fått till den så jämn och fin! Din stege är himla läcker också, och jag kan tänka mig att den blir ett trevligt "tittskåp" där man kan variera dekorationerna efter smak och årstid...

    Tack för grattishälsningen hos mig!
    Kram, Helena

    SvaraRadera
  2. Godmiddag!
    Åh vad skönt det låter med ett stilla regn på morgonen!
    Önskar vi kunde få lite här!
    Vilken underbar ljuvlig krans du gjort!!!!!
    Så vacker!
    Underbara bilder!
    Ha en fin dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Jättesöt krans! Verkligen något litet att njuta av. Hoppas att den torkar så som du vill! Hoppsan nu tittar solen fram!! Här har också regnat och varit mulet nu på fm.
    Sköt om dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. oi så vakkert det ble!!!!!! Helt kjempe nydelig!

    Klemmer fra Lena

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt vacker..blev inspirerad nu..kanske snor idén..om jag hinner.
    Ha en skön lördags kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Hej Annelie
    Så vackert, helt ljuvligt! Vad duktig du är.
    Många sommarkramar
    /Maggan

    SvaraRadera
  7. Så vacker krans. med olika färger på rosknopparna.Pryder verkligen sin plats på stegen. Jag kommer ihåg förra året när Marie visade sin rosenknoppskrans. jag blev också inspirerad och gjorde en då av New down-knoppar.Den varade hela vintern.

    Fortsätt att krya på dig!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  8. Så fin den ble. Så fin med flere farger.
    Jeg følger en annen fin svensk blog som viser fantastiske roser. Kanskje du vil se?

    http://maleviksrosentradgard.blogspot.com/

    Håkan som eier den tar vidunderlige bilder.
    Fortsatt god sommer!

    SvaraRadera
  9. Heisan ..håper du har det bra etter operasjonen..


    så koselig pyssel du har laget ..en skjønn rose krans..

    Klemmer =)

    SvaraRadera
  10. Mmm,vilken ljuvlig krans!
    Så söt.

    Vad skönt att det gått bra med din operation!
    Hoppas att du snart har krafterna tillbaka.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. What a gorgeous roses wreath you made Annelie!!!! It's perfect now and it'll be so nice when it is dry too! Love your ladder!
    Happy new week and take care!
    Vale

    SvaraRadera
  12. Kransen vart så söt. Kanske är lättare trä rosorna innan de torkat, måste pröva. kram Sari

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.